Ana içeriğe atla

zeykur'dan inci sözlük tarihi

beyler inci sözlük ün tarihini anlatiyorum

yalan yanlis ögrenmeyin, kim kimdir ilk elden dinleyin diye.

ben o zamanlar eksi sözlük'te[bugün sikilen] zeykur valekov nickiyle yaziyorum ve kronik caylakliklarimdan birisini yasiyorum, 17. caylakligim filandi zannediyorum ki. siteye cok hit ve takipci cektigim icin ssg beni ucuramiyormus, sonradan edindigim bilgilere göre. yaklasik günde 15 milyon kere nickim arama yapiliyormus filan, tabi bunlar önemsiz seyler.

twitter'da takiliyoruz, bir arkadas bir tweet atti ve dedi ki "sozlukspot.com diye bir yer var herkes kendi sözlügünü kuruyor, sen de kursana madem caylaksin."
oha lan dedim, oha. süper bir fikir, madem caylagim, kurallarini kendim koyacagim bir sözlükte yazarim, fuck the system, fuck eksi sözlük dedim ve "zeykurvalekov. sozlukspot.com" adiyla sozlukspot'dan bir sözlük actim kendime.

sonra twitter'a gelip reklamini yaptim ve eksi sözlük'ten arkadaslar geldiler, birbirimizle muhabbet edip eglenmeye basladik. sonra, bu sözlügün reklamini eksi sözlük'te yapmazsak bu sözlükten ekmek cikmaz dedim ve sözlükte yaklasik 20 tane filan entry girildi. sonra üc-bes derken yazar sayisi artmaya basladi.

sozlukspot o aralar dutluktu, yani bildigin dutluk, moderatör panelindeki hicbir tus calismiyordu aslkdjsald. ne adam silebiliyordum ne entry silebiliyordum, hatta ilk gün 2.sayfalara bile bakamiyorduk zeykur sözlük'te. 2.sayfalara nasil geciyoruz lan diye basliklarin acildigini bilirim, öyle günlerdi. sirtimizda cepheye kod tasiyorduk.

eksi sözlük'te reklam yapilinca bir anda siteye akin olmaya basladi dedigim gibi, 3, 5, 19, 87, 245 diye gidiyordu. o gece sabaha dogru yaklasik 350 online vardi sözlükte ve akla hayale gelmeyecek bir kaos yasaniyordu. entry silinemiyor, yazar alimi kapatilmiyor, kimseye moderatörlük verilemiyor, öylece izliyordum olani biteni.

bana, arkadaslarima ve bütün eksi sözlük yazarlarina millet küfretmeye basladi salkdjksafd. entry silemedigimiz icin öylece bakiyorduk, eksi'den ayari alan gelip zeykur sözlük'te kendine ayar verene sövüyordu ana baci.

tabii ayni zamanda inci sözlük'te de kullandigimiz mottolar olusuyordu yavas yavas. bunlardan bir tanesi özet gec pic. ilk kim kullandi bilmiyorum ama ben degildim, ona eminim. artik 2 satirdan uzun yazanlara "özet gec pic" deniliyordu sabaha dogru.
bir yandan cilginlar gibi espriler yapiliyor, diger yandan cilginlar gibi küfrediliyordu. ying-yang gibi olmustu adeta sözlük. hayatimda 5-6 saat araliksiz güldügüm baska bir gece daha olmadi, bir yandan da 5-6 saat boyunca stres yaptigim baska gece olmadi.

cünkü sözlükte benim arkadaslarima da bana da küfrediliyor ve hicbir sey yapamiyorduk, cünkü siktigimin zall'i yarrak kürek bir site kodlamisti ve hicbir buton calismiyordu.
o ilk gecedeki adamlardan birisi de mal adamdir buradaki. zeykur sözlügün eksi sözlük disindaki ilk üyelerinden.

neyse, o gün siteye yogun ziyaretci akini olunca kapitalistin önde gideni, paranin köpegi zall bakti ki isler tikirinda, hemen moderatör olarak online oldu, sen kimsin ulan? diye sormadim cünkü "sozlukspot" nicki vardi adamin, anladim ki bu adam buranin sahibi. lan surasi bozuk diyordum, ok dur halledeyim diyordu, burada bu var diyordum yapmaya calisiyorum diyordu.

o ilk gece sabah 6 idi saniyorum ki bilgisayari kapatip yattigimda. yatarken hala yapilan malliklara gülüyordum. konsept ve kural olmadigi icin hayvani güzellikte espriler cikiyordu ortaya cünkü.
o gün konseptsizligin güzel, bu kadar liseli pic gibi küfretmenin kötü olduguna kanaat getirdigim gündü.

daha sonra eksi sözlük'te, itü'de, uludag'da filan basliklar acildikca her yerden adam gelmeye basladi. tabii konseptsiz bir sözlük bu kadar popüler hale gelince hayvanliklarin artmasi da beraberinde geliyordu.
entry silmeye kalksan silemiyorsun cünkü ne moderatör var ne de moderatör olsa bile ona sayi yeter. 50-60 sayfa baslik acilmaya baslamisti ikinci günde.
sonra küfürler sadece eksi'yle sinirli kalmamaya, bütün sözlüklere yayilmaya basladi. herkes kil oldugu adama deliler gibi küfrediyordu. sözlük hayatim boyunca takistigim avasas'i dahi o gece zeykur sözlük'te korumak durumunda kalmistim ki o benim icin en aci deneyimlerden birisiydi alksdjskald.

2. ya da 3. gün bilemiyorum, artik bu zall denen kapitalist köpege mesaj attim ve burasi cigirindan cikti, bu sözlügü kapat dedim. mesajlarima cevap vermiyordu, cünkü kazanacagi parayi düsünüyordu.
ben de insanlarin "bana küfür etmisler silsene" filan demesinden ve sagda solda adimin kullanilarak "iste bunun sözlügü iste böyle böyle bidbidbidbdi" yapilmasindan son derece rahatsiz oldugum icin zall'a baski yapiyordum. ben bastirdikca o bir sey olmaz diyordu, dava acarlar bak bana bir sey olmaz sözlük senin üstüne diyordum, bosver benim devam eden davalarim var zaten diyordu, tabii o zamanlar kendisinin zall oldugunu bilmiyoruz, bilsek daha kolay ulasirdik. hem kendi basim agriyacak diye hem de insanlar bidbidbibd konusmasinlar diye siteyi zor bela kapattirdik.

tabii o güne kadar yaklasik 500-600 civari online oluyordu sözlükte. dolayisiyla buradaki ranti gören zall durur mu? zeykur sözlük'teki bütün yazarlari, yani aslinda siteyi "inci. sozlukspot.com" domainine yönlendirmisti. zeykur. sozlukspot.com yazdiginizda bu site kapatildi, gelin buradan devam edin gibi bir yazi cikiyordu ve inci sözlük'e geliyordu yazarlar. tabii o ortamin tadini alanlar inci'ye gelip burada devam ettiler. ilk gün "niye kapandi lan zeykur sözlük yaa" filan deseler de ikinci gün unuttu ibneler ve incici oldular aslkjdklsad.

bu noktada "inci" adli yazara deginmek gerekiyor saniyorum ki. simdi kendisi moderatör. iki ihtimal var, ya inci adli yazar zall'in ta kendisi, ya da inci daha önce kendi kendine bu siteyi acmisti ve zall da zeykur sözlük'ü buraya yönlendirdi.
cünkü kendisinin zeykur sözlük'le alakasi olmadigini, hatta onun ne oldugunu bilmedigini bile biliyorum.
dolayisiyla inci adli yazar, buradaki kültürün olusmasinda en son etkisi olanlardan hatta neyin ne oldugundan haberi dahi olmayan insanlardan birisidir.
baska bir sey söylerse inanmayin. ya da zall'dir, o zaman siz bilirsiniz ne yaparsiniz slkfjdkslf.

daha sonra inci sözlüge gelindiginde huepa huepa denilen zat-i muhterem inci sözlük klasigi olacak olan ilk "saldiri"yi tek basina yeditepe sözlüge gerceklestirip capslerini paylasmisti. ardindan tarihin arka odasina yapilan ziyaretteki "incili sözlük" mailini atti ve o videoyla artik inci sözlük geri dönüsü olmayan bir yola girmisti.
bütün sözlükler aleminde taninan ve liseli piclerin de akin ettigi bir yer haline döndü.
daha önce liseli pic kavraminin nasil ciktigini da anlatmistim bu sözlükte. en begenilen entryleri istatistigi düzeldiginde bakabilirsiniz, orada var.

inci sözlükteki bu jargonu olusturan adamlarin aslinda cogu bardak sözlük'e gittiler, yarisi ayrildi org'a gecti, birazi burada kaldi filan.
bunun da temelinde tabii sözlügü zall'in para kazanmak icin uludag'a hit kazandirmak icin kullandiginin filan ortaya cikmasi yatiyordu.

hasil-i kelam. liseli picler de bu sözlügün birer neferiydi, adam hakli beyler de, inci siker diyenler de.

he peki ben "ulan nasil kacirdik böyle bir sansi?" diyerek üzülüyor muyum kendi capimda? hayir, cünkü zaten o sansi zeykur sözlük'ün ilk gününde görmüstüm ben, bin tane üye varken bile kapatayim basim agrimasin diyordum. o nedenle ileride dogabilecek bas agrilarini erkenden görüp kesip sözlükte siradan bir yazar olarak egitim ögretim hayatina devam etmek en iyisi. ama moderatörler filan para kazaniyor mu bunu cok merak ediyorum aklsdjksld. birisi mesaj atsin bana. kazanmiyorlarsa hic üzülmem, cok kazaniyorlarsa az üzülürüm aklsjdskaljd.

sonuc olarak; bu sözlügü bu hale getirenlerin yarisi eksici pictir, birazi liseli pictir, digerleri de diger sözlük yazarlaridir. bana diyorlar simdi "sen yaptin lan bu sözlügü" filan diye, hic üzerime alinmiyorum haberiniz olsun aslkdjsad. kötü bir elestiri filan olursa da ben alinmiyorum üzerime, cünkü benim hayalimdeki konsept tam olarak böyle bir sey degildi acikcasi akldjlsd siz agzina sictiniz o konseptin. dolayisiyla benim düsündügümden sapma gösterip farkli bir yere gittigi icin inci sözlük üzerinde "burayi ben yaptim ameka" seklinde bir böbürlenme hakki kendimde görmüyorum. disarida, sagda solda filan da "zeykur yapmis lan" demeyin, beni taniyanlar var filan, rezil etmeyin beni insanlarin yaninda. alkjsdlkasjda.

peki bunlari niye anlattim? cünkü gecmisini bilmeyen gelecege yelken acamaz pic herifler akljdslkasjd. ben bunu ortaokul3 te ögrendim tarih kitabimdan, siz hala ögrenemediniz hala soruyorsunuz ya. yarin bir gün sorarlar size, ne lan bu inci'nin hikayesi diye ünlü oldugunuzda, aha böyle anlatin. inci diye bir yazar varmis o acmis demeyin alkdjsakd.

özet gec pic.

ek; tarihcede unuttugum arthur cravan var bir de. onu da cagirmistim, üye olup sonra yazar oldugunu unutmustu alksdjsklad. eger unutmamis olsaydi kültür seviyesi olarak cok farkli yerlerde olurdu inci sözlük simdi dskljfldsf.

ek2; emege saygi baabinda; murat yardakci'ya mail atan hueyp degilmis, bakunin imis.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki…
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki…
Merhaba,
akademik bir işle ilgili incisözlük 1. nesil yazarlarıyla iletişime geçmek istiyorum, yardımcı olma ihtimaliniz?
Adsız dedi ki…
cidden seninle tanışmak isterdim
Adsız dedi ki…
Unutturuldu amk. Serkan senin anani sikeyim
Adsız dedi ki…
Serkan yağlı kafanı sikem piç sözlük aç gelelim baba yarrağını dola boynuma
Unknown dedi ki…
o zamanlar lise çağımdaydım online oyunlarla zaman öldürüyorduk keşke şimdi öyle bi ortamımız olsa
Adsız dedi ki…
ben hatırlıyorum ama sen de baya sönük kaldın tepene biner gibi oldular.serkan inci denen herif inci sözlüğü falan kurmadı.üstüne kondu sadece bunu ben de iyi biliyorum.özetle adam haklı beyler.bu işlerin çıkış yeri zeykurdur
Unknown dedi ki…
özet gec piçç
Unknown dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki…
sen de serkan da ayrı birer çomarsınız aq
Adsız dedi ki…
imçiçi uyur mu len mq.
llaz dedi ki…
Eski dost internet kültürüne güzel şeyler bıraktın

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üstkurmaca olarak Kara Kitap

Berna Moran'ın Orhan Pamuk'un Kara Kitap'ı üzerine yazdığı bir inceleme. "Kara Kitap Üzerine Yazılar" kitabının da bir bölümünü oluşturuyor. Kara Kitap hakkında yazılmış bugüne kadar okuduğum en açıklayıcı yazı olduğun söyleyebilirim. Üstkurmaca olarak Kara Kitap (bölüm VII) Berna Moran Kitap hakkında çok yazıldı ve her eleştirmen kendi değişik yorumunu getirdiği için romana çeşitli açılardan bakılmış oldu. Ancak bildiğim kadarıyla Kara Kitap'ın burada sözkonusu etmek istediğim yönü üzerinde durulmadı pek. O yön de, Kara Kitap'ın konusu ve Kara Kitap ile Doğu anlatı geleneği arasında kurulan bağla ilgili. Romanın hemen başlarında Kara Kitap ile Mesnevî, ve özellikle Hüsn ü Aşk arasında birtakım bağlar kurulacağını, okur , Galip ve Celâl adlarıyla karşılaştığında değilse de apartmanın adının "Şehrikalp" olduğunu öğrendiği zaman tahmin edebilir. Çünkü yazar apartmana verdiği Şehrikalp adıyla, Şeyh Galip'in Hüsn ü Aşk'ındaki Diyar-ı Kalp&